طالبان أفغانستان / Odd8pdkt0njngm : در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد.

طالبان أفغانستان / Odd8pdkt0njngm : در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد.. به همین علت بود که هنگام پیش‌رَوی نیروهای طالبان در مناطق مختلفی از افغانستان، در نیمه‌های دهه نود قرن. قال مسؤولان، اليوم الاثنين، إن مقاتلي حركة طالبان حاصروا مدينة غزنة بوسط أفغانستان واستولوا على منازل مدنيين لاستخدامها في قتال قوات الأمن، لتكون المدينة بذلك أحدث مركز حضري يتعرض لتهديدات المتطرفين. سلاح الأميركان في قبضة طالبان. خبرگزاری «فرانس پرس» از کنترل گروه طالبان بر 11 ولایت از 34 ولایت افغانستان خبر داد.همچنین طالبان پنج‌شنبه، 12 اوت، اعلام کرد که کنترل کامل قندهار، دومین در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد.

پیشروی طالبان در افغانستان، احتمال سقوط دولت این کشور را افزایش داده است و حالا حتا واشنگتن نیز این موضوع را دور از امکان نمیداند. رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش داده‌اند که گروه طالبان با تفاهم والی و فرمانده امنیه این ولایت (استان)، کنترل شهر «غزنی»، مرکز ولایت غزنی در جنوب افغانستان را به‌دست گرفته است. خبرگزاری «فرانس پرس» از کنترل گروه طالبان بر 11 ولایت از 34 ولایت افغانستان خبر داد.همچنین طالبان پنج‌شنبه، 12 اوت، اعلام کرد که کنترل کامل قندهار، دومین طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد. طالبان که خود را امارت اسلامی افغانستان می‌نامند، یک جنبش و یک سازمان نظامی متشکل از روحانیان اسلامگرای سنی در افغانستان است که از سال ۲۰۰۱ تا اکنون درگیر جنگ در افغانستان است.

عودة طالبان إلى حكم أفغانستان قد تنسف كل المكاسب التي تحققت على صعيد حقوق النساء
عودة طالبان إلى حكم أفغانستان قد تنسف كل المكاسب التي تحققت على صعيد حقوق النساء from s.mc-doualiya.com
روابط ایران و طالبان افغانستان سابقه طولانی دارد. ستیف کول اینبار کتابش را با حکایتی از کارکرد امرالله صالح در تابستان سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است که در آن زمان یکی از دستیاران اطلاعاتی احمد شاه. شماری از بازرگانان می گویند که به تازه‌گی طالبان محصول هر تن آرد را در چشمه شیر از ۱۰۰ افغانی به ۱۵۰ افغانی بلند برده اند. بر اساس گزارش‌ها از افغانستان، طالبان شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را تصرف کرده است. قالت حركة طالبان إن أي قوات أجنبية ستبقى في أفغانستان بعد الموعد النهائي لانسحاب قوات التحالف الدولي في سبتمبر/ أيلول المقبل، ستكون معرضة للخطر. در ۵ سال گذشته این اولین. اندیشه و رفتار طالبان بر تفسیر سنتی و بدون نرمش از شریعت اسلام (دیوبندی، سلفی و وهابی) و مقررات سخت‌گیرانه قبیله‌ای. رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش داده‌اند که گروه طالبان با تفاهم والی و فرمانده امنیه این ولایت (استان)، کنترل شهر «غزنی»، مرکز ولایت غزنی در جنوب افغانستان را به‌دست گرفته است.

طالبان پس از تصرف بخش های وسیعی از ولسوالی های افغانستان، در حال نزدیک شدن به مراکز ولایات مهم افغانستان اند.

رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش داده‌اند که گروه طالبان با تفاهم والی و فرمانده امنیه این ولایت (استان)، کنترل شهر «غزنی»، مرکز ولایت غزنی در جنوب افغانستان را به‌دست گرفته است. مع سيطرة حركة طالبان على الأراضي الأفغانية، استولت الحركة على معدات عسكرية أميركية تقدر قيمتها بمليارات الدولارات، بعدما سيطرت قبل. شماری از بازرگانان می گویند که به تازه‌گی طالبان محصول هر تن آرد را در چشمه شیر از ۱۰۰ افغانی به ۱۵۰ افغانی بلند برده اند. تخمین زده شده طالبان در سال ۲۰۲۱، ۷۵٬۰۰۰. به همین علت بود که هنگام پیش‌رَوی نیروهای طالبان در مناطق مختلفی از افغانستان، در نیمه‌های دهه نود قرن. تاکنون مقامات امنیتی افغانستان در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند. أعلنت حركة طالبان سيطرة مسلحيها على مقر ولاية هرات (غربي أفغانستان)، وكذلك على مقرات ولايات هلمند وقندهار وبادغيس وغزني، ليرتفع عدد مراكز الولايات التي أصبحت تحت سيطرتها إلى 13. بعد از سقوط دولت طالبان، و فرار تعدادی از فرماندهان آن‌ها به ایران، این روابط تغییر شکل داد و. پیشروی طالبان در افغانستان، احتمال سقوط دولت این کشور را افزایش داده است و حالا حتا واشنگتن نیز این موضوع را دور از امکان نمیداند. خبرگزاری «فرانس پرس» از کنترل گروه طالبان بر 11 ولایت از 34 ولایت افغانستان خبر داد.همچنین طالبان پنج‌شنبه، 12 اوت، اعلام کرد که کنترل کامل قندهار، دومین ستیف کول اینبار کتابش را با حکایتی از کارکرد امرالله صالح در تابستان سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است که در آن زمان یکی از دستیاران اطلاعاتی احمد شاه. در زمان حکومت طالبان در افغانستان، ایران اختلاف زیادی با حکومت آنها داشت. بر اساس گزارش‌ها از افغانستان، طالبان شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را تصرف کرده است.

در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد. گروه طالبان چهارشنبه 7 ژوئیه 2021 اعلام کرد، طی حملات 24 ساعت گذشته این گروه علیه نیروهای دولتی افغانستان شمار دیگری از مناطق این کشور را به تصرف خود در آورده است. پیشروی طالبان در افغانستان، احتمال سقوط دولت این کشور را افزایش داده است و حالا حتا واشنگتن نیز این موضوع را دور از امکان نمیداند. برخی از نمایندگان احزاب در پارلمان. مع سيطرة حركة طالبان على الأراضي الأفغانية، استولت الحركة على معدات عسكرية أميركية تقدر قيمتها بمليارات الدولارات، بعدما سيطرت قبل.

طالبان أفغانستان أخبار سكاي نيوز عربية
طالبان أفغانستان أخبار سكاي نيوز عربية from www.skynewsarabia.com
ستیف کول اینبار کتابش را با حکایتی از کارکرد امرالله صالح در تابستان سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است که در آن زمان یکی از دستیاران اطلاعاتی احمد شاه. بعد از سقوط دولت طالبان، و فرار تعدادی از فرماندهان آن‌ها به ایران، این روابط تغییر شکل داد و. انهارت قبضة حركة طالبان على أفغانستان بعد الغزو الأمريكي في عام 2001، لكنها شنت حرباً طويلة الأمد واستعادت. طالبان نیت و اراده صلح ندارند. تاکنون مقامات امنیتی افغانستان در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند. وزارت داخله/ کشور افغانستان ادعا کرده که طالبان پس از تصرف شهرک اسپین بولدک ولایت قندهار در جنوب کشور، در. تخمین زده شده طالبان در سال ۲۰۲۱، ۷۵٬۰۰۰. واصلت حركة طالبان قضمها للمزيد من المناطق، ممسكة بمعابر أفغانستان مع الخارج، فبعد طاجيكستان وإمساكها بأهم معبر مع إيران، أطبقت الحركة أيضا على معبر مع تركمانستان، لتكون بذلك أمسكت بثلاث جهات من الحدود الأفغانية.

در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد.

افغانستان احزاب آلمانی از تهاجم طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کردند. قال مسؤولان، اليوم الاثنين، إن مقاتلي حركة طالبان حاصروا مدينة غزنة بوسط أفغانستان واستولوا على منازل مدنيين لاستخدامها في قتال قوات الأمن، لتكون المدينة بذلك أحدث مركز حضري يتعرض لتهديدات المتطرفين. در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد. طالبان تتوعد القوات الأجنبية بعد سبتمبر. اندیشه و رفتار طالبان بر تفسیر سنتی و بدون نرمش از شریعت اسلام (دیوبندی، سلفی و وهابی) و مقررات سخت‌گیرانه قبیله‌ای. پیشروی طالبان در افغانستان، احتمال سقوط دولت این کشور را افزایش داده است و حالا حتا واشنگتن نیز این موضوع را دور از امکان نمیداند. به همین علت بود که هنگام پیش‌رَوی نیروهای طالبان در مناطق مختلفی از افغانستان، در نیمه‌های دهه نود قرن. طالبان نیت و اراده صلح ندارند. أعلنت حركة طالبان سيطرة مسلحيها على مقر ولاية هرات (غربي أفغانستان)، وكذلك على مقرات ولايات هلمند وقندهار وبادغيس وغزني، ليرتفع عدد مراكز الولايات التي أصبحت تحت سيطرتها إلى 13. قالت حركة طالبان إن أي قوات أجنبية ستبقى في أفغانستان بعد الموعد النهائي لانسحاب قوات التحالف الدولي في سبتمبر/ أيلول المقبل، ستكون معرضة للخطر. مقام‌های دولتی هرات در غرب افغانستان از حمله طالبان به بازار قدوس آباد در اسلام قلعه، مرز این کشور با ایران. گروه طالبان چهارشنبه 7 ژوئیه 2021 اعلام کرد، طی حملات 24 ساعت گذشته این گروه علیه نیروهای دولتی افغانستان شمار دیگری از مناطق این کشور را به تصرف خود در آورده است. ما بين هزائم واستسلام للقوات الحكومية، يواصل طوفان حركة طالبان ابتلاع عواصم ولايات أفغانستان، وسط محاولات لتأخير سقوط العاصمة كابول.

وزارت داخله/ کشور افغانستان ادعا کرده که طالبان پس از تصرف شهرک اسپین بولدک ولایت قندهار در جنوب کشور، در. واصلت حركة طالبان قضمها للمزيد من المناطق، ممسكة بمعابر أفغانستان مع الخارج، فبعد طاجيكستان وإمساكها بأهم معبر مع إيران، أطبقت الحركة أيضا على معبر مع تركمانستان، لتكون بذلك أمسكت بثلاث جهات من الحدود الأفغانية. تاکنون مقامات امنیتی افغانستان در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند. افغانستان احزاب آلمانی از تهاجم طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کردند. طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد.

فيديو مروع طالبان تعدم 22 جنديا أفغانيا الحرة
فيديو مروع طالبان تعدم 22 جنديا أفغانيا الحرة from media.voltron.alhurra.com
واصلت حركة طالبان قضمها للمزيد من المناطق، ممسكة بمعابر أفغانستان مع الخارج، فبعد طاجيكستان وإمساكها بأهم معبر مع إيران، أطبقت الحركة أيضا على معبر مع تركمانستان، لتكون بذلك أمسكت بثلاث جهات من الحدود الأفغانية. أعلنت حركة طالبان سيطرة مسلحيها على مقر ولاية هرات (غربي أفغانستان)، وكذلك على مقرات ولايات هلمند وقندهار وبادغيس وغزني، ليرتفع عدد مراكز الولايات التي أصبحت تحت سيطرتها إلى 13. ولی برخی مقامات محلی در ولایت‌های قندهار و هرات به رسانه‌های داخلی این کشور گفته‌اند که شهر هرات و قندهار به‌دست گروه طالبان افتاده است. بر اساس گزارش‌ها از افغانستان، طالبان شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را تصرف کرده است. ما بين هزائم واستسلام للقوات الحكومية، يواصل طوفان حركة طالبان ابتلاع عواصم ولايات أفغانستان، وسط محاولات لتأخير سقوط العاصمة كابول. در زمان حکومت طالبان در افغانستان، ایران اختلاف زیادی با حکومت آنها داشت. طالِبان گروه مسلح سلفی است که با هدف سرنگونی نظام سیاسی فعلی افغانستان و برپایی امارت اسلامی می‌جنگد. قالت حركة طالبان إن أي قوات أجنبية ستبقى في أفغانستان بعد الموعد النهائي لانسحاب قوات التحالف الدولي في سبتمبر/ أيلول المقبل، ستكون معرضة للخطر.

خبرگزاری «فرانس پرس» از کنترل گروه طالبان بر 11 ولایت از 34 ولایت افغانستان خبر داد.همچنین طالبان پنج‌شنبه، 12 اوت، اعلام کرد که کنترل کامل قندهار، دومین

قال مسؤولان، اليوم الاثنين، إن مقاتلي حركة طالبان حاصروا مدينة غزنة بوسط أفغانستان واستولوا على منازل مدنيين لاستخدامها في قتال قوات الأمن، لتكون المدينة بذلك أحدث مركز حضري يتعرض لتهديدات المتطرفين. تخمین زده شده طالبان در سال ۲۰۲۱، ۷۵٬۰۰۰. همزمان با پیشروی طالبان و عقب‌نشینی نیروهای دولت افغانستان در پی خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، ایران روز چهارشنبه 7 ژوئیه 2021، اعلام کرد میزبانی مذاکراتی میان نمایندگان طالبان و دولت کابل را بر عهده گرفت. در زمان حکومت طالبان در افغانستان، ایران اختلاف زیادی با حکومت آنها داشت. افغانستان احزاب آلمانی از تهاجم طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کردند. در ۷ اکتبر ۲۰۰۱، طالبان پیشنهاد محاکمه بن لادن را در خاک افغانستان در یک محاکمه اسلامی به ایالات متحده دادند که این پیشنهاد بلافاصله از سوی مقامات آمریکایی در همان روز رد شد. رسانه‌های داخلی افغانستان گزارش داده‌اند که گروه طالبان با تفاهم والی و فرمانده امنیه این ولایت (استان)، کنترل شهر «غزنی»، مرکز ولایت غزنی در جنوب افغانستان را به‌دست گرفته است. پیشروی طالبان در افغانستان، احتمال سقوط دولت این کشور را افزایش داده است و حالا حتا واشنگتن نیز این موضوع را دور از امکان نمیداند. واصلت حركة طالبان قضمها للمزيد من المناطق، ممسكة بمعابر أفغانستان مع الخارج، فبعد طاجيكستان وإمساكها بأهم معبر مع إيران، أطبقت الحركة أيضا على معبر مع تركمانستان، لتكون بذلك أمسكت بثلاث جهات من الحدود الأفغانية. ستیف کول اینبار کتابش را با حکایتی از کارکرد امرالله صالح در تابستان سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است که در آن زمان یکی از دستیاران اطلاعاتی احمد شاه. قالت حركة طالبان إن أي قوات أجنبية ستبقى في أفغانستان بعد الموعد النهائي لانسحاب قوات التحالف الدولي في سبتمبر/ أيلول المقبل، ستكون معرضة للخطر. تاکنون مقامات امنیتی افغانستان در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند. طالبان که به عنوان گروهی مسلح در دوره جنگ داخلی افغانستان ظهور ‌کرد، طی 25 سال گذشته به یکی از تأثیرگذارترین.

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama

Facebook